TasteFULL

Τα καρότα ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τα παστινάκια (parsnips), μάραθο, άνιθο και κύμινο. Όλα έχουν ίδια μορφή ανθοφορίας, λουλούδια που ανθίζουν σε ένα μίσχο, σαν ομπρέλα. Τα καρότα αποτελούνται από τη ρίζα και τα φύλλα, τα οποία είναι επίσης βρώσιμα.

Συνήθως καλλιεργούνται τα πορτοκαλί καρότα αλλά υπάρχουν ποικιλίες :μωβ, κίτρινες & λευκές. Η σάρκα τους πρέπει να είναι σφικτή, χωρίς μαλακά σημεία και να σπάει εύκολα.

Αυτό δηλώνει πως είναι τρυφερό και δεν έχει σκληρό κεντρικό πυρήνα. Η γεύση του είναι γλυκειά. Τα φύλλα μοιάζουν με άνηθο και στη γεύση θυμίζουν καρότο και μαϊντανό.

Η θρεπτική τους αξία

Είναι πλούσια σε β-καροτένη η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, απαραίτητη για την καλή όραση.Τα πορτοκαλί καρότα περιέχουν καροτενοειδή και φλαβονοειδή, με σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Πως τα διατηρούμε

Πλένουμε τις ρίζες με τα χέρια μας, προσεκτικά να μην χαράξουμε τη φλούδα τους. Τα σκουπίζουμε καλά και τυλίγουμε σε χαρτί κουζίνας. Αν έχουν φύλλα, τα κόβουμε και τα φυλάμε ξεχωριστά, ώστε να τα καταναλώσουμε στις επόμενες 3-4 ημέρες.

Οι ρίζες διατηρούνται στο συρτάρι των λαχανικών για 1μήνα, διπλωμένες σε χαρτί.

Πως τα χρησιμοποιούμε

Τα καρότα τρώγονται ωμά και χρησιμοποιούνται σε φαγητά και γλυκά.

  • Ο καλύτερος τρόπος , να πάρεις στο μέγιστο τα θρεπτικά συστατικά τους, είναι ο χυμός. Δοκιμάστε τον συνδυασμό πατζάρι-καρότο-μήλο-λεμόνι ή σέλινο-καρότο-μήλο-λεμόνι, αν και όποιος πίνει χυμούς για την υγεία του γνωρίζει καλύτερα τι χρειάζεται ο ίδιος.
  • Αν έχετε αποξηραντή, μπορείτε να αποξηράνετε λεπτές φετούλες καρότου και να κάνετε υγιεινά τσιπς. Και αν τα αλέσετε, θα γίνουν σκόνη. Κι αν τα ενώσετε με άλλα αποξηραμένα λαχανικά, θα έχετε κάνει τη δική σας «σκόνη στιγμιαίας γεύσης», που θα μειώνει το χρόνο προετοιμασίας κάθε φαγητού στο ελάχιστο!
  • Σαν σνακ, μπορείτε να τα έχετε καθαρισμένα και κομμένα μπαστουνάκια για το σχολείο ή το γραφείο. Για να τα μετατρέψετε σε συνοδευτικό στο ποτό σας, βάλτε τα σε μπολ με αλάτι & χυμό λεμονιού και αφήστε να μαριναριστούν για 1ώρα.
  • Κομμένα σε μικρούς κύβους μαζί με σέλερι και κρεμμύδι φτιάχνουν τη βασική τριάδα λαχανικών (mirepoix) που ξεκινούν τα περισσότερα πιάτα (σούπες, ζωμούς, φαγητά κατσαρόλας, ριζότο, σάλτσες )
  • Τριμμένα μαζί λάχανο, σέλερι, κόκκινη πιπεριά κάνουν μια πολίτικη σαλάτα, πικάντικη που κρατά μέρες στο ψυγείο
  • Βραστά, κάνουν εξαιρετικό πουρέ για τα μωρά ή χρωματίζουν ένα λευκό πουρέ πατάτας για να γίνει πιο ενδιαφέρον το πιάτο για τα παιδιά.
  • Σωταρισμένα ή ψητά, συνοδεύουν όλα τα στεγνά κρέατα (πχ μπιφτέκια, μπριζόλες) αλλά και φιλέτα λευκού ψαριού (πεσκανδρίτσα)
  • Με τα καρότα μπορούμε να κάνουμε ψωμί, muffins, carrot cake, μαρμελάδα, ακόμα και χαλβά, όπως τον φτιάχνουν στην Ινδία.
  • Aν σας περισσέψουν, κόψτε σε μικρά καρέ και φυλάξτε στον καταψύκτη.

Ξέρετε πως

Τα καρότα έχουν ξεκινήσει το ταξίδι τους στον κόσμο 5000 πριν, στο Αφγανιστάν, σαν άγρια φυτά. Η αρχική χρήση ήταν τα αρωματικά φύλλα και οι σπόροι, όχι οι ρίζες.

Τα πορτοκαλί καρότα εμφανίστηκαν στην Ευρώπη τον 17ο αιώνα και κυριάρχησαν με το χρώμα και τη γεύση τους.

Sharing is caring!

Tags:

Δείτε όλα τα υλικά της κουζίνας

Print Friendly, PDF & Email

Ένα σχόλιο για το “Καρότα”

  1. αντιγόνη

    για να τα συντηρήσω έπειδή στην κατάψυξη δεν μου πολύ άρεσαν χρησιμοποίησα την συνταγή σας για το τουρσι πιπεριά κέρατο και τα έκανα τουρσι καρότο στο μαγείρεμα είναι τέλεια με αυτόν τον τρόπο και έχεις και ένα επιπλέον κέρασμα!!!!

    Reply

Απάντηση

designed by: busyB design | powered by: Code is Poetry