Όσο μεγάλωνα τα παιδιά μου και τα μάθαινα να αγαπούν το φαγητό που τους έδινα, έκανα διάφορα λογοπαίγνια για να τους παρουσιάσω “τι θα φάμε σήμερα” με ελκυστικό τρόπο.
“Μέλι μελιτζάνες”, “αυγουλάκια για μωρά”, ήταν κάποιες από τις εισαγωγικές προσφωνήσεις του φαγητού, τις οποίες δεν είχα σκεφτεί εγώ. Τις άκουγα όταν πήγαινα στη λαϊκή, με την κόρη μου ακόμα στον μάρσιπο, από τους παραγωγούς που διαφήμιζαν τα πράγματά τους. Κι όταν γευόντουσαν το φαγητό έμπαιναν κι αυτά στο παιχνίδι λέγοντας “Μμμμ, μέλι μελιτζάνες!”.
Με τα φασολάκια, το αστείο έχει ξεκινήσει παλιά στο σπίτι του μπαμπά τους, όταν ήταν κι αυτός παιδί. Στα φασολάκια μπορεί να ξέμενε καμμιά ίνα πλαϊνή στο καθάρισμα και όποιος την πετύχαινε γκρίνιαζε. Και κάθε φορά που είχαν φασολάκια πείραζαν γλυκά τη μαμά τους, λέγοντας “Τι φασολάκια έχουμε; ραπτικής;” Έτσι, άλλαξε για πάντα η ονομασία του φαγητού για τους απογόνους αυτής της οικογένειας. Τα “λαδερά φασολάκια” λέγονται “φασολάκια ραπτικής” και στο δικό μας σπίτι!
Η επιτυχία αυτού του φαγητού στηρίζεται σε μικρά μυστικά για να μην γίνουν νερόβραστα, να μην λυώσουν αλλά να έχουν δεμένη σάλτσα, να είναι τραγανά, γλυκά και με επίγευση φρεσκάδας!
- Καραμελώνω το κρεμμύδι πρώτα από όλα. Το μέλωμα του κρεμμυδιού δίνει τη γλύκα του σε όλο το φαγητό
- Βάζω μια κουταλιά πελτέ τομάτας, κυρίως αν οι τομάτες που θα χρησιμοποιήσω είναι φρέσκες. Ο πελτές δίνει συνοχή και έντονο χρώμα στη σάλτσα
- Όταν καθαρίζω τα φασολάκια, όσα βλέπω να είναι σαν χαρτί σκληρά τα πετάω. Μην έχετε την ελπίδα πως θα μαλακώσουν. Απλά θα σας χαλάσουν όλο το φαγητό!
- Βράζω το φαγητό στη πιο χαμηλή φωτιά με τα υγρά της τομάτας, χωρίς επιπλέον νερό. Σιγά σιγά κατεβάζουν τα δικά τους υγρά. Έτσι μένουν τραγανά στην υφή και η σάλτσα δεν θέλει ατελείωτη ώρα βράσιμο, που θα τα κάνει να λιώσουν.
- Λάδι βάζω λίγο στην αρχή και το υπόλοιπο στο τέλος, μόλις σβήσω τη φωτιά. Η γεύση του ωμού ελαιόλαδου είναι έξτρα συστατικό επιτυχίας!
- Μαϊντανό ψιλοκομμένο βάζω μόνο στο τέλος, όταν σβήσω τη φωτιά και είμαι έτοιμη να σερβίρω, για να κρατήσει τη φρεσκάδα του.
© header photo by: Γεώργιος Δέτσης